torsdag den 30. september 2010

Den der ved alt…

Jeg er måske en voksen kvinde, i hvert fald siger dåbsattesten 46 år. Men derfor bliver jeg alligevel ind i mellem usikker på, hvordan jeg skal tackle en eller anden sær situation, jeg er landet i.

Jeg tror altid det vil være sådan for mig, også når jeg bliver 90 og derfor i høj grad må betragtes af omverdenen som værende voksen.

Jeg er altså bare ikke typen der har svaret på alt. Da jeg var yngre troede jeg det var et problem, og håbede inderligt, at jeg ikke blev spurgt om noget, jeg ikke havde svaret på. Men så en dag hørte jeg en sige at: ”Jo mere du ved, desto mere ved du, at du ikke ved”, og det gav rigtig meget mening for mig.

De der er så skråsikre på alt, er det måske kun fordi de ikke ved, at der findes mange flere nuancer og dermed også svar? Og så begyndte jeg at tænke anderledes og i dag har jeg stadig ikke svaret på særlig meget, men jeg kender jeg altid en, der kender en, der har svaret – og det er meget bedre.

Vi-kvinder er således mange ting for mig. Den ene dag er det min mor, den næste min søster eller min veninde, ugen efter min kollega og ind i mellem selv min spindoktor eller ligefrem mit leksikon – der er altid en der ved noget relevant! Og når jeg har brug for at grine, græde, føle eller opleve, så er vi-kvinder der også altid – ligesom én stor, god, rummelig og forstående veninde. Jeg fristes til at sige, at vi-kvinder er et feel good netværk.

1 kommentar:

  1. ...at vide, hvad man ikke ved,
    er dog en slags alvidenhed...

    enklere kan det vel næppe siges?

    Derfor er det skønt i et netværk at kunne stille et spørgsmål eller kaste en tanke ud i luften og der kommer masser af svar vinklet i helt fantastiske retninger, men med relevans. Og hver gang bliver man lidt klogere ;) - beroligende og berigende!

    Sigrid Undset har sagt: "Han var ikke skabt til at klatre i kundskabens træ."
    ... skal vi lade "han" stå et øjeblik?:-)

    SvarSlet