onsdag den 22. september 2010

Kan man vinde i Lotto uden at købe en kupon?

Jeg møder dem alle vegne i såvel erhvervs- som i sociale sammenhænge, mennesker der hænger med mulen enten fordi de ikke har kunder nok eller venner nok.

Det værste er, at disse mennesker ofte slet ikke forstår, hvorfor det ikke lykkes for dem at skabe nye relationer. De synes selv, at de gør en stor indsats, men når det kommer til stykket, vinker de i mørket...ja, for reklame uden markedsføring er som at vinke i mørket. Du ved godt selv at du gør det, men ingen andre kan se det.

De tilmelder sig alt muligt - intentionen er klart til stede - men møder ikke op på selve dagen, fordi der lige kom noget andet i vejen…

Vi må jo erkende, at hvis ønsket er at skabe relationer, må vi nødvendigvis ud af døren og deltage – det er ingen videnskab. Vi må åbne munden og vise, at vi er til, være synlig, interesseret og engageret.

Når det gælder relationer tror jeg ganske enkelt at indsats står lige mål med udbytte – det er næsten uhyggeligt enkelt.

Så jeg forbavses til stadighed over mennesker der forventer at skabe relationer, uden selv at komme på banen. Det ville jo være lidt ligesom at vinde i Lotto uden at købe en kupon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar