torsdag den 16. september 2010

Om tre måneder er alting godt

Det var en mandlig bekendt, der lyttede intenst til min talestrøm. Jeg var nok ikke til at stoppe – for det handlede om fremtiden, planlægning af den, hvor vi skulle hen, delmål og mål samt skitsering af hvordan det kommer til at se ud til den tid.
Jeg tegnede og fortalte – et meget flatterende billede af fremtiden – den fremtid jeg gerne vil gå hen imod, den fremtid jeg drømmer om. ”Om tre måneder er alting godt” afsluttede jeg glad.

Ja, sagde han: ”Det er nok den tese især mange kvinder lever efter – om tre måneder er alting godt”.
Om tre måneder har døgnet pludselig 30 timer, søvnbehovet er nedsat til 5 timer, toiletbesøg kun ét om dagen, måltiderne indtages på 5 minutter, madpakkerne smører sig selv, det støver ikke længere og vasketøjet lander på magisk vis, helt af sig selv, på hylderne i skabet … og derfor kan du nå alle de ting du sætter i søen.”

Er det mig der er en ukuelig optimist? Er det ham der er pessimist….eller er han blot realist?

Jeg ved det ikke – men, jeg ved, at jeg har et udpræget behov for at udvikle mig, bevæge mig fremad, mærke en snært af evolutionen lige her, midt i mit eget lille liv.
Jeg må og skal tro på, at alting hele tiden bliver bedre. Det handler ikke om at overvurdere mine egne evner, men om en dyb tillid til min evne til at vælge rigtigt i alle livets sammenhænge. Vælge de rigtige mennesker, der sammen med mig kan løfte os til det ønskede niveau.

Guderne skal vide, at jeg ville tage imod med kyshånd madpakker der smører sig selv, et støvfrit hjem og vasketøj der selv lander på hylderne i skabet – men træerne vokser vel ikke ind i himlen? Ligesom det stadig ikke er lykkes mig, at være to steder på samme tid – selv om det kunne være meget praktisk, med det liv jeg lever.

Nok er jeg optimist, men jeg er også født med begge ben på jorden – så jeg ved, at det handler om netværk, relationer, at kende de rette mennesker – og vise at jeg sætter pris på dem og være dér for dem. Netværk, netværk, netværk.

Med mit netværk kan jeg nemlig pludselig – på næsten magisk vis – være to steder på en gang, eller resultatet bliver, som om jeg var det. Jeg kan nå alle de mål jeg sætter mig fo,r og jeg kan fortsætte med at være en ukuelig optimist der godt tør sige: ”Om tre måneder er alting godt” – og faktisk mene det og tro på det. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar