mandag den 9. maj 2011

Nu bevæger vi den berømte røv


Når jeg snører mine løbesko tidligt hver anden morgen, er det ikke altid jeg er vildt motiveret – ærligt talt. Men vel ude i den friske luft på de små markveje, i hyggeligt selskab med harer, fasaner, hjorte og min egen let overvægtige hund (pænt sagt), som troligt løber med – er det hver gang helt fantastisk.

Jeg ved det jo godt med min sunde fornuft, at det på alle niveauer og af tusind forskellige årsager er vigtigt for mig at motionere. Jeg er tilmed også rigtig glad for at motionere, når jeg først er i gang. Så hvorfor er det så alligevel i perioder så svært, at få bevæget den berømte røv ud over bakkerne?

Undskyldningerne for ikke at motionere kan stå i kø. For meget arbejde, for få timer i døgnet, øvrige pligter herunder rengøring, vasketøj, indkøb, madlavning, vedligeholdelse og havearbejde. Børn, svigerbørn, børnebørn, øvrig familie, venner og veninder - listen kender simpelthen ingen grænser når det i perioder gælder undskyldninger for ikke at motionere.

Det ironiske er, at undskyldningerne kan koges ned til et ord – tidsmangel. Men tid er netop det jeg får meget mere af i de perioder jeg motionerer, fordi motion giver mig mere energi og overskud og jeg derfor kan klare det hele på den halve tid.

Er det så den logik der nu får mig ud af døren hver anden morgen?

Nej, overhovedet ikke. Det er til gengæld den inspiration jeg får i ”Sund maj sammen”, et netværk i vi-kvinder, der har til formål at motivere og inspirere kvinder i hele landet til motion. Det være sig løb, cykling, styrketræning, power walking, svømning, zumba eller ligefrem rulleskøjtning – du bestemmer selv og al motion tæller.

Det er en fantastisk glæde, motivation og inspiration og det får mig ud af døren hver anden morgen, godt på vej mod mit mål for maj måned, som er 1.000 minutters træning eller 15 trænings pas. Du skulle prøve det selv, vi har plads til alle der har lyst til at dele glæden ved motion og få en sund maj sammen med os – deltag i sund maj sammen her og lad det være slut med rynkerøv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar