mandag den 7. juli 2014

Den sidste flyver fra reden...

Jeg samler på oplevelser. Den slags der giver næring til sjælen. Rykker ved mit
verdenssyn. Overrasker og imponerer. Smuk skulptur. Elegant balletdanser. Forførende sangstemme. Maleri med kant, musik jeg mærker og ord, der flytter tanker.

Rejser. Flyve over skyerne. Lande i verdens storbyer, der byder på historie og kultur. Mad der stimulerer smagsløgene. Arkitektur der forundrer. Mennesker der inspirerer.

Den slags der giver ro i hjerte og mave som at høre græsset gro. Smage hjemmelavet hyldeblomst saft. Dufte til lilla lavendler. Mærke østenvinden på kinden. Det kræver tid. 

Den yngste flyver nu fra reden. Tryg havn for 3 børn i 30 år. Administrator, koordinator, direktør og chauffør. Nu er vi kun to. Min mand og jeg.

Endnu et værelse bliver ledigt. Hvad skal vi efterhånden bruge dem til? Gaveindpakningsrum? Har allerede 3 gæsteværelser! Vi fylder mere i takt med, at børnene flytter. Fordyber os. Sanserne skærpes. 

Capital in the Twenty-First Century af Thomas Pikettys er flyttet ind på mit natbord - alle 685 sider. Tiden er en gave, den skal bruges til fordybelse
og til gode oplevelser.  

The best is yet to come...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar